Zarządzanie nieruchomościami
Zarządzanie nieruchomościami to działalność, która polega na wykonywaniu poniższych czynności (zleconych przez właściciela nieruchomości). Do naszych zadań należą zatem:
- weryfikacja stanu technicznego lokalu,
- pomoc prawna,
- administracja, w tym:
- sprzątanie,
- wywóz odpadów,
- naprawy i bieżąca konserwacja,
- bieżące kontrole i przeglądy techniczne itp.
- prowadzenie księgowości,
- wykonywanie wszelkich prac konserwacyjnych oraz remontowych wynikające z konieczności usuwania skutków awarii lub innych usterek,
- kontrole oraz nadzór nad wrażliwymi instalacjami, przede wszystkim: instalacją gazową, kominkowo-wentylacyjną i elektryczną.
Skorzystaj z oferty
Jeśli nie możesz lub nie chcesz sprawować opieki nad budynkiem osobiście, a jednocześnie jest dla Ciebie ważne możesz skorzystać z usług biura HOSSA Nieruchomości w Kole – oferujemy kompleksową usługę zarządzania nieruchomościami, czyli służymy pomocą w zakresie m.in. administracji, prawa i księgowości.
Zarządzanie budynkami komercyjnymi
Do głównych działań z zakresu zarządzania nieruchomościami komercyjnymi zaliczamy:
1. Reprezentowanie właścicieli.
2. Obsługa prawna nieruchomości.
3. Obsługa bankowo – księgowa nieruchomości.
4. Obsługa administracyjna nieruchomości.
5. Obsługa techniczna nieruchomości.
6. Obsługa bieżąca nieruchomości.
7. Zabezpieczenie obsługi techniczno – budowlanej nieruchomości.
Zarządzanie nieruchomościami mieszkalnymi pod wynajem
Do głównych działań z zakresu zarządzania mieszkaniami pod wynajem zaliczamy (zestawienie za: TAKSATOR.PRO):
1. Reprezentowanie właścicieli.
reprezentowanie właścicieli wobec podmiotów zewnętrznych na podstawie udzielonych pełnomocnictw.
.
2. Obsługa prawna nieruchomości.
- reprezentowanie właścicieli przed organami administracji państwowej i samorządowej oraz sądami (nie dotyczy zastępstwa procesowego),
- przygotowanie dokumentacji do celów postępowania sądowego,
- wzywanie do zapłaty kontrahentów i właścicieli lokali zwlekających z regulowaniem opłat,
- wsparcie merytoryczne kancelarii prawniczej.
3. Obsługa bankowo – księgowa nieruchomości.
- założenie rachunku bankowego dla każdej z obsługiwanych nieruchomości i dokonywanie rozliczeń z wykorzystaniem tego rachunku,
- dokonywanie rozliczeń z dostawcami mediów,
- prowadzenie pozaksięgowej ewidencji kosztów zarządu nieruchomością,
- pobieranie i windykowanie od najemców należności z tytułu czynszów najmu i pożytków,
- opracowanie projektów planów gospodarczych dla nieruchomości.
4. Obsługa administracyjna nieruchomości.
- prowadzenie i utrzymanie w aktualności wykazu lokali i lokatorów,
- zapewnienie ciągłości dostaw usług komunalnych,
- prowadzenie spraw związanych z zawieraniem, zmianami i rozwiązywaniem umów z dostawcami usług i pozostałymi kontrahentami,
- zawieranie, kontynuacja, zmiany i rozwiązywanie umów ubezpieczenia nieruchomości,
- kontrola utrzymanie porządku i czystości na nieruchomości poprzez usługi świadczące przez podmioty zewnętrzne,
- organizacja, zwoływanie i obsługa spotkań właścicieli,
- obsługa korespondencji w imieniu właścicieli,
- wyszukiwanie podmiotów świadczących usługi (w trybie zapytania ofertowego) oraz negocjacje i zawieranie umów.
5. Obsługa techniczna nieruchomości
- prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości (także książki obiektu budowlanego) zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
- zamawianie przeglądów okresowych stanu technicznego nieruchomości oraz urządzeń będących jej wyposażeniem,
- zlecanie i nadzorowanie bieżących napraw i konserwacji budynku,
- nadzór nad usuwaniem awarii i ich skutków,
- opracowanie planów remontowych dla nieruchomości,
- wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych (w trybie zapytania ofertowego) oraz negocjacje i zawieranie umów.
- nadzór nad pracą podmiotów wykonujących remonty i modernizację – odbiór zleconych prac (nie dotyczy: pełnienia funkcji inspektora nadzoru).
6. Obsługa bieżąca nieruchomości.
Każdej, z obsługiwanych przez nasze biuro, nieruchomości zostaje przydzielony Zarządca nieruchomości odpowiedzialny za kontakt z klientem i bieżący nadzór nad nieruchomością oraz specjalistę ds. finansowo – księgowych, który będzie odpowiedzialny za prowadzenie ewidencji kosztów i przychodów z nieruchomości, a także rozrachunków z właścicielami i kontrahentami. Powyższe czynności wykonują oni przy stałym wsparciu profesjonalnej obsługi prawnej oraz pracownika technicznego.
.
7. Zabezpieczenie obsługi techniczno – budowlanej nieruchomości.
Nieruchomościom, podlegającym naszemu zarządowi zapewniamy obsługę sprawdzonych ekip techniczno – remontowych, gwarantujących ciągłą i bieżącą konserwację nieruchomości. Dobór wykonawców odbywa się zawsze w porozumieniu z klientem.